[Review] A Little Thing Called First Love


Originálny názov: Chu Lian Na Jian Xiao Shi
Anglický názov: A Little Thing Called First Love
Žánre: Priateľstvo, Komédia, Romantika, Zo života, Školský život, Dráma, Rodinné, Dospievanie
Rok vydania: 2019
Zem pôvodu: Čína
Počet dielov: 36
Doba jedného dielu: 45 minút

Obsah: Xia Miao Miao nastupuje na novú školu a tam stretáva svoju prvú lásku, o rok staršieho študenta, ktorý je nie len výborný žiak, no má i dobré srdce. Táto láska jej istým spôsobom zmení život. Obdiv a túžba vyrovnať sa jej vyvolenému ju dovedú k rozpoznaniu svojich vlastných snov a túžob. Pracuje na sebe, stáva sa nie len najlepšou študentkou, príjmu ju na rovnakú prestížnu univerzitu, no postupne sa stáva krajšou i odvážnejšou.

Môj názor (1-27. epizóda): Crazy Little Thing Called Love bol i je pravdepodobne jeden z najklasickejších filmov ázijskej kinematografie (u mňa osobne patrí dodnes medzi najobľúbenejšie filmy). Skrátka, kto začne pozerať drámy, je veľmi pravdepodobné, že sa skoro dostane i k tomuto filmu. Niet teda divu, že ma celkom zaujalo, keď som zistila, že Číňania sa odhodlali na remake a to rovno 36- dielne. Ako sa s tým popasovali?

Celkom dobre. Seriál je veľmi nenáročný a je na ňom fajn, že to nie je ten typ seriálu, od ktorého sa nedokážete odtrhnúť. Po väčšinu času pokojne môžete skončiť 1-2 epizódy za deň a neťahá vás pokračovať (okrem jedného úseku, kde som zhltla 6 epizód naraz, no dobre, je to teda relatívne).

Spracovanie je veľmi milé (a skrátka rozkošné!) a obsadenie vybrali celkom dobre. Myslím, že úspech seriálu stojí predovšetkým na relatívne nových hercoch (nováčikoch), čiže je celková atmosféra veľmi svieža a prirodzená. Na hlavného mužského herca som si však musela chvíľku zvykať. Vedľajšie postavy si však rýchlo obľúbite a na Wang Ru Zhea (Lin Kai Tuo) si ešte posvietim! Angel Zhao do roly Xia Miao Miao vybrali DOKONALO! Cítili ste sa s ňou presne ako v thajskej verzii a predovšetkým ona udávala hlavnú podobnosť atmosféry s pôvodnou verziou. 

a little thing called first love | Tumblr
GIF asian - animated GIF on GIFER

(Porovnanie s thajskou verziou)


Ako vám z dĺžky mohlo dôjsť, príbeh bude navonok komplexnejší. Popravde seriál má s filmom spoločné hlavne 3 veci, 
  1.  Hanblivých hlavných hrdinov, ktorí sa celkom zhodujú s charaktermi vo filme
  2. Dejový vzorec - prvá láska dievčinu posunie v živote a vďaka nej sa zdokonaľuje a kamarátky ju v tom podporujú
  3. Kamarát hlavného hrdinu sa do hl. hrdinky zaľúbi (otravný milostný trojuholník sa však zatiaľ nekonal)


初恋那件小事Tumblr posts - Tumbral.com

Dej sa však odohráva z väčšej časti na vysokej škole, čo ma veľmi potešilo a skutočne sa tam ukazuje študentský život - strasti i radosti študentov, ako prebiehajú skúšky, namáhavé učenie a následná radosť z úspechu či smútok zo zlyhania. Nebolo ťažké s hrdinami súcitiť. Je to veľmi oddychové sledovanie, zároveň mňa osobne zaujala aj téma architektúry, keďže môj priateľ ju študuje. 

Z druhej strany je to však veľmi, veľmi, veľmi pomalé. Pokiaľ nie ste zmierení s oddychovým nenáročným seriálom, budete sa nudiť. Ja osobne si pozriem len pár epizód za týždeň (som na 27. epizóde) a stačí mi to, lebo je to také trochu ťahavé. Navyše hlavne v prvej polovici sa nachádza kopa dramatických spomalených scén, na ktoré si síce zvyknete a hlavný song nejakú dobu z hlavy nevypustíte, no zároveň to len podškrtáva pomalosť seriálu. 

Na druhej strane dĺžka a prostredie dávajú priestor a vyniknutie skutočnému vývoju hrdinov, čo poteší asi každého.

Okrem pomalosti je ešte mínusom opening. Veď sa tam prakticky okamžite dozviete celý dej!

a little thing called first love | Tumblr
a little thing called first love | Tumblr
a little thing called first love | Tumblr
Táto scéne bola milučká

Seriál sa mi (zatiaľ) páči, je však pomalý a po nejakej dobe pri ňom neobsedíte. Na uvoľnenie je to však fajn. Recenziu pridávam už teraz, lebo si skutočne nemyslím, že sa moje feelings nejako drasticky zmenia.

7/10


MV + OST

Zverejnenie komentára

0 Komentáre