[Review] The Third Wife

Anglický názov: The Third Wife
Žánre: Dráma, Historické
Rok vydania: 2018
Počet dielov: 1 (film)
Doba filmu:
Vietnam

Obsah: Dej sa odohráva počas 19. storočia na vidieckom Vietname. May sa stáva treťou manželkou bohatého statkára. Málo si však uvedomuje, že jej skryté túžby ju prinútia vybrať si medzi životom v bezpečí a slobodou.

Môj názor: Vôbec netreba filozofovať, o čom film je. Je monotematický a to pozícia ženy vo vietnamskej spoločnosti v 19. storočí. Žiadnu inú zápletku to nemá a kto čaká nejaký odvážny útek z domu alebo aféru (or whatever), bude sklamaný.

Film je po kamerovej stránke majstrovským dielom - skutočný vizuálny zážitok, nádherné zábery, krásna hudba, máte vyslovene pocit, ako by ste tam s postavami boli. Plynutie je však veľmi pomalé. Ja sa vám priznám, že som film veľmi preskakovala a úplne to stačilo na to, aby som poznala celý dej. Súčasne sa mi z filmu zdvíhal žalúdok. Pristupovanie k ženám v minulosti bolo aj v Európe dosť hrozné, ale Východná Ázia bola skrátka v tomto ešte aj donedávna humus (a stále sa majú čo učiť). Celkom zaujímavé je, že bohatého statkára vo filme nevidíme vyslovene často a aj jeho prvý výstup je dosť od začiatku filmu. Vzbudzuje to vo mne pocit, ako by bol niečim viac, a preto je málo videný.
Zaujímavosťou je, že film bol po niekoľkých dňoch od premiéry v Kanade stiahnutý z kín pre možnú kontroverziu vo Vietname.
ash mayfair | Tumblr

Ťažko sa mi film hodnotí. Nepáčil sa mi, ani mi nesadol. Mnoho vecí je tam zvrátených a hlavná hrdinka mi bola nesympatická. Povedala by som, že na túto tému treba vždy žalúdok. Ako som však povedala, natočené je to priam majstrovsky a pravdepodobne vás to dostane do obrazu pozície ženy vo vtedajšej spoločnosti či rodine (do akej miery reálne... to neviem).

ANTICIPATE PICTURES | THE THIRD WIFE

• Titulky na akihabare od Keopi
https://www.youtube.com/watch?v=RasU0WycRQc (nejde mi vhadzovať videá)