[Review] Extraordinary You

Anglický názov: Extraordinary You / Day Find By Chance
Žánre: Dráma, Fantasy, Komédia, Priateľstvo, Podľa románu, Romantika, Školský život
Rok vydania: 2020
Počet dielov: 32 (16x2)
Doba jedného dielu: 35 minút
Južná Kórea

Obsah: Čo ak by ste jedného dňa zistili, že ste komiksovou postavou? Eun Dan Oh je z bohatej rodiny, avšak má slabé srdce a k tomu ju jej snúbenec nemiluje. Keď si však začne uvedomovať časté výpadky pamäte a koná proti svojej vôli, prichádza k poznaniu, že je komiksovou - a navyše len vedľajšou - postavou, ktorej každú chvíľu môže zlyhať srdce. Rozhodne sa zmeniť svoj osud.

Môj názor: Spočiatku som bola nadšená. Dej mi prišiel originálny, niekomu to môže pripomínať W, ale nie je tomu tak (obsahuje to však podobné klišé). Prvú polovicu by som vlastne nemala fakticky čo vytknúť. Malo to spád a bavilo ma, ako si sebauvedomelé postavy robia srandu z autora a jeho otrepaných lacných replík.

Niekde v polovici som však začínala byť dosť znudená (okolo 18 epizódy?), začala som pretáčať jednotlivé scény a sem tam som prevrátila očami. Začalo to konkrétne pre mňa jedným z najnešťastnejších klišé ázijských seriálov - stratou pamäti. Bolo to neskonale otravné a nebolo vôbec vysvetlené, prečo sa mu pamäť odrazu vrátila (ako áno, nejaké vysvetlenie tam bolo, ale nedostatočné). Časom som sa pristihla, že ma viac zaujíma osud vedľajších postáv resp. hlavných nášho komiksu. Celý seriál som nejak nechápala, čo je na hlavnom hrdinovi (Haru) také úžasné? Veď dokopy nič nerobí, len je pekný a usmieva sa ako slniečko na hnoji. Naozaj mi prišlo, že ho má hlavná hrdinka rada z čisto vypočítavosti - jeho zvláštna schopnosť zmeniť kolobeh vecí. Dokonca to tam bolo niekoľkokrát povedané! Preto nečudo, že som začala fandiť skôr Kyungovi, ktorý mi prišiel viac ako človek z mäsa a kostí a ktorý hl. hrdinku skutočne nakoniec miloval. Ku koncu ma ironicky najviac začal zaujímať pár, ktorý tam bol... asi v troch scénach.

Fliaskom tiež bolo, že časom sa začali degradovať jednotlivé charaktery postáv. Postavy sa síce bavili na klišoidných replikách, lenže oni ich nehovorili len na "pódiu", ale aj úplne sebauvedomelo - v "tieňoch"! Scénaristu by som za také dobabranie - ináč veľmi sľubného seriálu - vytrieskala. Časom som tiež začala strácať niť, o čom vlastne seriál je.

Posledná epizóda ma výnimočne sklamala a zase som prevrátila očami. Prišlo mi to nedomyslené a také... o ničom. Ako celok seriál nie je zlý. Je to celkom milá oddychovka, ale trochu ma sklamala. Seriál sa dá vykladať rôzne. Niekto to opísal ako výsmech z neoriginálnych autorov, ktorí nivočia postavy. Niekto to môže vidieť ako hľadanie vlastnej cesty a zmierovanie sa s osudom. Za tento týždeň mi vyšumelo z hlavy, čo som tam videla ja - ak som tam vôbec niečo videla.

7/10