[Review] The Ghost Bride

Český názov: Nevesta pre ducha
Žánre: Dráma, Historický, Horror, Mystery, Nadprirodzeno, Podľa románu, Rodinné
Rok vydania: 2020
Počet dielov: 6
Doba jedného dielu: 50 minút
Tchaj-wan

Obsah: Dej je zasadený do konca 19. storočia. Lin Lan pochádza z rodiny kedysi bohatého obchodníka. Partner jeho otca ho však pripravil o kopu peňazí a tak sa dostávajú do stále väčšej finančnej tiesni. Jedného dňa Lin Lan a jej otca pozve na večierok významnej rodiny, v ktorej nedávno zomrel mladý pán. Tam sa jej dostane zvláštnej ponuky. Vyrovnanie dlhov výmenou za to, že sa vydá za ducha mladého pána. Túto ponuku rozhodne jej otec odmieta, čoskoro však zisťujú, že táto záležitosť nie je s kostolným poriadkom ešte viac, ako si mysleli...

Môj názor: Mne sa to celkom páčilo. Dnes mi tento seriál padol do oka a tak nejak som popri preklade na striedačku začala pozerať toto krátke dielko... a nakoniec skončila pri tom, že už som iba pozerala a preklad si poplakal.

Je to pútavé, príbeh je naozaj zaujímavý a herci boli vybratí veľmi dobre. Niečo mi tam však aj tak chýbalo. Niektoré veci boli podľa mňa kus nedomyslené (kostýmy v podsvetí vyzerali ako z prítomnosti, nie z 1890) a mohli na tom viac zapracovať. Spočiatku som sa nejak nečudovala, že sa nikto Lin Laniným duchárskym rečiam nečuduje. Dá sa predpokladať, že ľudia boli vtedy dosť poverčiví, lenže potom to povedala Tian Baiovi a to mi už do hlavy veľmi nešlo. Precestoval kus sveta, študoval v zahraničí a tak jednoducho tomu uveril? Bolo to čudné.
The Ghost Bride Netflix | Explore Tumblr Posts and Blogs | Tumgir

Keď však hovoríme o postavách... Z mužských hercov som bola nadšená! A to predovšetkým z Kuang Tiana (hral Lim Tian Chinga). Absolutne bravúrne zahral rozmaznaného záporáka, totálneho bastarda, ktorého by som s radosťou zboxovala (neverím, že je to jeho debut!). Chris Wu bol však tiež skvelý a sem tam som sa vážne schuti zasmiala.

kuang tian | Tumblr

Za 6 dielov sme sa skutočne oboznámili s každou postavou a priblížnymi pohnútkami ich konaní. Z druhej strany však zase... ten priestor venovaný postavám bol maličký. V komentároch som tiež čítala, že niektoré veci napríklad z knihy odignorovali, ako fakt, že Er Lang mal byť podstatne viac cool a mal mať schopnosť zmeniť sa v draka. Ono... na pomery čínskych a tchaj-wanských seriálov sa však dajme tomu technicky vyznamenali :D Nebudem im to teda hlbšie vyčítať. Skrátka zas a znovu, mohli na tom viac popracovať.

Ten svet však bol geniálny. Vážne ma po dlhej dobe zaujal nejaký fantasy svet. Najviac sa mi popravde páčili scény, ako jej duch vysvetľoval rôzne veci pri prechádzaní podsvetím a duchársky večierok v maskách. Nehovorím síce, že sme to na plátne ešte nevideli - vlastne som si dosť istá, že je jeden slávny americký film o dievčati, ktorému uniesli brata a bola nútená ísť do niečoho dosť podobného ako druhý svet a bol tam aj večierok - ale skrátka mňa to nadchlo!

The Ghost Bride – NightDreamer in 2020 | Ghost bride, Bride, Ghost

Koniec sa mi veľmi zapáčil, aj keď obávam sa, že myšlienka knihy (podľa toho, čo som čítala) bola zahrnutá iba do toho konca - hľadanie samého seba.

Je to na Tchaj-wan veľmi nezvyčajné a zaujímavé dielo a aj napriek tomu, že to z mojej recenzie tak asi nevyzerá, oplatí sa ho pozrieť!